ביטוח דירה

ביטוח דירה הוא הביטוח הנפוץ ביותר בישראל, ובו מבוטחים קרוב ל 60% ממשקי הבית. בביטוח דירה יש פוליסה "תקנית" שבה נכללים תנאים בסיסיים שנקבעו בחוק. הביטוח מאפשר  שני כיסויים. אחד למבנה ואחד לתכולה. ניתן לרכוש רק אחד מהם. לכל רובד בסיסי של פוליסה תקנית ישנן הרחבות. את ההרחבות מוסיפים לפי סוג המבנה והצורך האישי של המבוטח.

כיסויים בביטוח מבנה
דירה יכולה להיות בבניין מגורים או בבית פרטי, ועליה לשמש לצורך מגורים. ההגדרה של מבנה כוללת גם את החלקים הקבועים המחוברים אליו. כדוגמת מרפסת, צנרת, מערכות מיזוג, דוודים ועוד. הכיסויים הנכללים בביטוח המבנה כוללים נזקי טבע כדוגמת ברק, רוח, רעידת אדמה. וכן גם נזקי אש, פעולות זדון, נפילה של כלי טיס או הצפה ממקור חיצוני.
בביטוח דירה, סכום ביטוח המבנה נגזר בעיקר מערך הנכס עצמו ללא שווי הקרקע. במילים פשוטות, כמה יעלה להקים מחדש את מעטפת הבית. כמו כן, הפוליסה מכסה הוצאות נלוות. כדוגמת שכירות זמנית או אובדן הכנסה משוכר.

 

כיסויים בביטוח תכולה
לכל אדם המשתמש בדירה לצורך מגורים יש תכולה המשרתת אותו. ריהוט, בגדים, תכשיטים, מוצרי חשמל ועוד. הפוליסה מכסה מפני הנזקים הכלולים בביטוח המבנה וגם מפני גניבה. שווי התכולה משתנה מאחד לשני ובמקרים מסוימים חברת הביטוח תדרוש הערכת שמאי. כתנאי לכיסוי בפוליסה המבוטח יידרש לעיתים להתקין אמצעי מיגון (סורגים, גלאי נפח, אזעקה). המיגון משתנה בהתאם לצורך ולמיקום הדירה. בבתים פרטיים יש סיכוני פריצה גבוהים יותר מאשר בדירות הממוקמות בקומה גבוהה, לכן גם דרישות המיגון יהיו בהתאם. כאשר התכולה מכילה פריטים יקרי ערך כדוגמת תכשיטים, שעונים, חפצי אומנות, ייתכן שהמבוטח יידרש לאכסנם בכספת תקנית.

 

ביטוח מבנה למשכנתה
אם קיבלתם אישור עקרוני למשכנתה מהבנק, ודאי קיבלתם עדכון כי ההלוואה מותנית ברכישת ביטוח דירה מסוג משכנתה. כאשר הבנק נותן הלוואה בסכום כל כך גבוה, הוא חייב לבטח את עצמו כדי להקטין את הסיכון. ביטוח משכנתה נועד למקרה שהלווה לא יוכל לעמוד בהחזרים בשל מקרה מוות או אובדן הנכס. בשל כך הוא כולל בתוכו  גם ביטוח חיים וגם ביטוח מבנה. המוטב במקרה הזה הוא הבנק המלווה.
במקרים שבהם אחד מנוטלי המשכנתה נפטר או כאשר הנכס ניזוק באופן שלא ניתן לגור בו, חברת הביטוח תשלם את יתרת התשלום בגין ההלוואה לטובת הבנק.

לכל לקוח יש הצרכים שלו, ואליו מותאם גם סוג הביטוח. אנחנו באברהמוב סוכנות לביטוח יודעים לתת מענה לביטוח מבנה, ותכולה וביטוח מבנה למשכנתה לכל מטרה

לקבלת הצעה מותאמת עבור ביטוח דירה לחצו כאן >>

רוצים לקבל הצעת ביטוח?
כתבו לנו
השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה
בודק...